مشاوره نوجوانان

 

مشاوره نوجوانان

هدف از مشاوره برای نوجوانان کمک به آنها در درک احساسات ، افکار و رفتارهای آنها است. استراتژی های مشاوره ابتدا باید به نوجوانان کمک کند تا از مشکلات جلوگیری کنند و توسعه نوجوانان در محیط خانواده و جامعه را تسهیل کنند. برخلاف تصور عامه ، بزرگسالی دوره ای پر از تجربیات دلپذیر برای فرزندان شما است.

 

متأسفانه ، هر سال 4 از 10 نوجوان افسردگی شدید می کنند. این آمار تکان دهنده است. البته با توجه به تغییر در توسعه و فشارهای بی شماری دیگر که توسط نوجوانان تجربه می شود ، این آمار احتمالاً حتی بیشتر است. بنابراین ، نیاز به مشاوره نوجوانان کاملاً قابل درک است.

 

نوجوانان می توانند مشکلات عمده سلامت روانی را تجربه کنند و تا 50 ٪ از این مشکلات قبل از 14 سال آینده می توانند ایجاد شوند. علاوه بر این ، سؤالات مربوط به مدرسه ، دوستی و خشونت ، تولد یک برادر یا خواهر جدید و طلاق می تواند به طور جدی نوجوانان را تهدید کند.

 

 نوجوان کیست؟

بزرگسالی گذرگاهی از کودکی تا بزرگسالی است. این مرحله معمولاً در سن 10 تا 19 سال در نظر گرفته می شود. این در شرایطی است که بسیاری از تغییرات جسمی و روحی در نوجوانان رخ می دهد ، تغییرات جسمی اغلب به عنوان بلوغ شناخته می شوند. این تغییرات می تواند نوجوانان را مستعد حساسیت ، رنج زودرس ، تجربه نوسانات خلقی و عزت نفس پایین تر کند. به همین دلیل ، مشاوره نوجوانان باید با دقت درمان این صدمات را در نظر بگیرند.

ذهن نوجوان با سرعت باورنکردنی رشد می کند. بلوغ فکری ، از جمله دیگر تغییرات در بزرگسالی ، بر نحوه رفتار نوجوانان ، تصمیم گیری و برقراری ارتباط با دیگران تأثیر می گذارد. مشاوره به نوجوانان فرصتی می دهد تا احساسات خود را کشف کنند. با مشاوره ، نوجوانان عزت نفس و بلوغ را توسعه می دهند و یاد می گیرند که با خود و دیگران با احترام رفتار کنند.نوجوانان با چالش های زیادی روبرو هستند:

روابط با همسالان

خشونت

خودکشی کردن

سوء مصرف مواد مخدر

اضطراب

افسردگی

مشکلات در محیط خانه

مشکلات در محیط مدرسه

 بزرگسالی: زمان تغییر یا تهدید؟ !!!!!

بزرگسالی یکی از مهمترین مراحل رشد انسانی است. در دوران نوجوانی ، افراد تغییرات جسمی ، روانی و هویتی زیادی را تجربه می کنند. در حالی که نوجوانی اغلب اوقات دشوار محسوب می شود ، بسیاری از نوجوانان این مرحله از زندگی را پشت سر می گذارند.

 

بنابراین ، مشاوره در مورد نوجوانان باید به نوجوانان و خانواده های آنها کمک کند تا راه هایی را برای پیشرفت روانی اجتماعی خود شناسایی کنند. مشاوره به نوجوانان کمک می کند تا احساس امنیت کنند و نسبت به خودشان احساس خوبی داشته باشند.

 

 مشاوره تلفنی نوجوان راه حل هایی را برای موارد زیر ارائه می دهد:

مدیریت عصبانیت

مشکلات دانشگاهی

اضطراب

از رفتار مراقبت کنید

مشکلات تصویر بدن

قلدری (آنلاین و مدرسه)

افسردگی

نگرانی از مواد مخدر و الکل

اختلالات اشتها

درگیری خانوادگی

غم و اندوه

درگیری بین فردی

سوالات مربوط به رابطه با جنس مخالف

 مشخص شد

افکار خودکشی و خودکشی

مشکلات مربوط به عزت نفس

جنس

مشکلات خواب

ایزوله سازی اجتماعی

فشار همکاران

 آخرین آمار در مورد سلامت روان نوجوانان

بزرگسالی باید زمان استقلال ، تحقیق و اعتماد به نفس باشد. با این حال ، برای بسیاری از نوجوانان ، نوجوانی یک مرحله گیج کننده ، پر از انزوا ، مراقبت و ترس است. بررسی سلامت روانی نوجوانان در سالهای اخیر این واقعیت را نشان می دهد که 1 در 10 نوجوان در سال گذشته مشکلات بهداشت روان را تجربه کرده اند. متأسفانه ، یکی از 13 نوجوان 12 تا 17 ساله به طور جدی خودکشی را در نظر گرفت.

این ارقام بسیار نگران کننده است.با این حال ، شواهد محکمی وجود دارد که مشاوره در مورد نوجوانان با مداخله اولیه در دوران نوجوانی ممکن است باعث افزایش چاه روانشناختی ، عزت نفس و مقاومت اجتماعی شود. آموزش نوجوانان در مورد استراتژی های مدیریت (مانند تغییر رفتار و تکنیک های هوشیاری) به مقابله با چالش های زندگی کمک می کند. با مشاوره حرفه ای برای نوجوانان ، والدین می توانند اطمینان حاصل کنند که انتقال نوجوانان خود به بزرگسالی تجربه ایمن و ارزشمندی است.

 

 ریسک بزرگسالی: مرحله مهم توسعه

تشکیل هویت نوجوان شامل تجربیات نوجوانان با نقش ها ، رفتارهای جدید و موقعیت های اجتماعی است. این تحقیق برای تعیین هویت بزرگسالان و تمایز از زمان آنها ضروری است. تحقیقات روانشناسی نوجوانان نشان می دهد که تغییرات چشمگیر هورمونی و رشد سریع مغز که در بزرگسالی رخ می دهد ، اغلب منجر به کاهش کنترل تکانه و افزایش رفتار خطرناک می شود. رفتار مشکل ساز نوجوان شما می تواند بیرونی باشد (عصبانیت ، پرخاشگری و درگیری خانوادگی) ، یا رفتار نوجوان شما می تواند داخلی باشد (اضطراب ، افسردگی و عقب نشینی خانواده).

 

مشاوره برای نوجوانان فرصتی گرانبها برای کمک به نوجوانان است که با خود ، رفتار و تعامل آنها با دیگران کنار بیایند.

 

 چرا نوجوان شما غمگین یا عقب نشینی است ؟؟

نوجوانان غالباً هنگام شروع به کشف هویت های آینده خود ، سطح اضطراب ، شک و خودآگاهی بالایی را تجربه می کنند. همانطور که نوجوانان می فهمند که چه کسانی هستند ، آنها سعی می کنند راه هایی برای سازگاری با موقعیت آینده خود در بزرگسالی و تغییر سریع محیط های اجتماعی پیدا کنند. این بیماری می تواند باعث اضطراب و اضطراب بالایی شود.تشویق و حمایت نوجوانان برای بلوغ و یافتن جایگاه خود در دنیای بزرگسالان بسیار مهم است. اگر نوجوان شما در حال حاضر سعی دارد احساسات خود را کنترل کند، مشاوره برای نوجوانان می تواند بسیار مفید باشد.

 

Comments